نخوردن صبحانه و خوردن میان وعده در آخر شب خطر بیماری قلبی را بالا می برد

 مردانی که از خوردن صبحانه امتناع کرده و عادت به خوردن غذا در انتهای شب دارند درمعرض خطر بیشتری برای حمله ی قلبی و بیماری عروق کرونر قرار دارند.

نتایج این تحقیق درمجله ی journal Circulationمنتشر گردید.

درحالیکه درتحقیقات قبلی به اهمیت خوردن صبحانه در کودکان تاکید شده است اما تحقیقات کمی در مورد نقش و اهمیت این وعده ی غذایی مهم برای بالغین انجام شده است .

عادات غذایی و بیماری قلبی

دکتر Eric Rimmدرتحقیقات خود ارتباط واضحی را بین  عادات غذایی و بیماری قلبی  که هنوز اصلی ترین علت مرگ و میر در آمریکا است به تصویر کشید.

دکتر Rimmو همکارانش به بررسی 27 هزار نفر از سال 1992 تا 2008 و بررسی  عادات غذایی آنها درطی دو سال پرداختند. این افراد هیچ سابقه ی فامیلی ابتلا به  بیماری قلبی یا سرطان را در شروع تحقیق نداشتند.

نتایج نشان داد مردانی که وعده ی صبحانه را در رژیم غذایی خود حذف کرده اند، 27 درصد بیش از  مردانی که صبحانه را در رژیم غذایی خود دارند به حملات قلبی دچار شده و مرگ و میر بر اثر بیماریهای  قلبی عروقی را تجربه می کنند.

همچنین افرادی که اسنک یا میان وعده ی آخر شب را جزو عادات غذایی خود کرده اند 55 درصد بیشتر درمعرض بیماریهای قلبی قرار دارند.

حذف وعده صبحانه منجر به ایجاد یک یا چند فاکتور خطر نظیر چاقی، فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت می شود که این عوامل می توانند به مرور زمان موجب  بروز حمله ی قلبی شود.

محققین به انتخاب غذاهای سالم برای وعده ی صبحانه تاکید می کنند. خوردن غذاهای چرب همراه با کربوهیدرات زیاد درصبحانه بسیار مضراست پس کیفیت وعده ی صبحانه در ایجاد انرژی وتعادل نوترنیت های غذایی بسیار مهم است. خوردن صبحانه ی متعادل متشکل از مخلوطی از پروتئین ، کربوهیدرات ، ویتامین ها و مواد معدنی می تواند درتأمین سلامت فرد نقش داشته باشد.

منبع: Medical Daily